Ofte stillede spørgsmål – FAQ

Ofte stillede spørgsmål - FAQ

Velkommen til vores Ofte Stillede Spørgsmål-sektion hos lubijob.dk. 

Denne side er lavet for at besvare de spørgsmål, som vi oftest bliver stillet, for at sikre en så gnidningsløs og informativ oplevelse på vores platform.

Mens vi stræber efter at give omfattende svar gennem vores FAQ, forstår vi, at der kan opstå specifikke spørgsmål eller behov. Hvis din henvendelse drejer sig om et konkret job eller hvis du har brug for yderligere vejledning, beder vi dig kontakte vores erfarne team direkte.

Ring til os på tlf. 44 40 89 94, så vil en af vores medarbejdere hjælpe dig med at besvare evt. spørgsmål.

Hvem er lubijob.dk?

lubijob.dk er en 100 % familieejet virksomhed. Vi er et rekrutteringsbureau der rekrutterer medarbejdere til en lang række brancher.

Hvordan opretter jeg en profil?

At oprette en profil på lubijob.dk er enkelt. Klik på “Opret dig som jobsøgende” og udfyld de nødvendige informationer. Du vil derefter blive kontaktet af en af vores konsulenter til en snak om dine jobmuligheder.

Hvordan søger jeg efter job?

Vælg fanen “Ledige stillinger“. Her kan du bruge vores intuitive søgefunktion til at filtrere jobopslag efter branche, nøgleord, placering og meget mere. Vores mål er at gøre det let for dig at navigere gennem de mange jobmuligheder.

Er lubijob.dk landsdækkende?

lubijob.dk har kontor i Slagelse, men vi samarbejder med virksomheder i hele landet. Vi besøger ofte vores kunder rundt i landet da den tætte relation er vigtig for os.

Hvad er et Try & Hire forløb?

Et ‘Try & Hire’-forløb er en slags forlænget prøvetid. Som udgangspunkt varer et Try & Hire-forløb hos os 592 præsterede timer (det der svarer til 16 normale arbejdsuger á 37 timer).

Vi regner i præsterede timer så også overarbejde tæller med. Når Try & Hire-perioden er opfyldt har virksomheden mulighed for at fastansætte medarbejderen.

Mange virksomheder ønsker at der rekrutteres via et Try & Hire-forløb da dette er en god mulighed for at virksomheden kan se medarbejderen an, og medarbejderen har på samme måde mulighed for at se virksomheden an, inden en evt. fastansættelse.

Hos lubijob.dk ender rigtig mange af vores rekrutteringer i fastansættelse efter endt Try & Hire.

Får jeg arbejdstøj hos lubijob.dk?

Som udgangspunkt bliver man iklædt arbejdstøj hos den virksomhed man skal ud at arbejde hos, men LUBI  har aftale med nogle af de virksomheder vi samarbejder med, at det er os der iklæder medarbejderne med arbejdstøj, så det er forskelligt afhængigt af jobbet og i hvilken virksomhed som man skal arbejde hos.

Kan jeg beholde det arbejdstøj jeg får udleveret hos lubijob.dk?

Hvis du har fået udleveret arbejdstøj hos LUBI, så skal det leveres tilbage efter endt job. Tøjet er til låns. Ofte vil man få lov til at beholde udleverede sikkerhedssko.

Kommer jeg til jobsamtale hos lubijob.dk eller i virksomheden hvor jeg skal arbejde?

1. jobsamtale er altid med en konsulent fra lubijob.dk. Her afklares mange grundlæggende ting.

Hvis lubijob.dk finder dig egnet til et job hos en af vores virksomheder som vi samarbejder med, så sendes man til en 2. jobsamtale hos virksomheden.

Bliver alle ledige stillinger slået op på hjemmesiden eller på de sociale medier?

Nej, nogle stillinger når ikke at blive slået op før der er fundet en egnet kandidat til jobbet.

Dette skyldes at lubijob.dk holder mange samtaler med folk der søger arbejde, og derfor har vi ofte allerede en egnet kandidat til et ledigt job og har derfor ikke behov for at annoncere for at finde egnede kandidater.

Er det en god ide at oprette sig i lubijob.dks database?

Hvis du er interesseret i evt. jobmuligheder, så vil det være en god ide at oprette dig i vores database.

Når vi skal finde egnede kandidater til en ledig stilling, starter vores søgning i vores database, og derfor vil det være en god idé at være oprettet i denne.

Kan jeg blive slettet i lubijob.dk database?

Ja, du kan altid kontakte os og blive slettet i vores database, hvis du ikke længere ønsker at være tilknyttet denne.

Dog vil der være nogle oplysninger som vi ifølge bogføringsloven er forpligtet til at opbevare hvis du har modtaget løn fra os

Kan jeg få at vide i hvilken virksomhed der er en ledig stilling?

Hvis du er oprettet i vores database og har givet samtykke til at vi må have dine data og dermed kan udveksle oplysninger med dig, så kan du få at vide hvilken virksomhed et pågældende job er hos.

Lønrelaterede spørgsmål

Hvornår udbetales der penge fra opsparingskonti (SH/fritvalg/feriedage)?
Der udbetales kr. 500,00 pr. SH-dag (når disse forekommer i løbet af året), medmindre man har været på arbejde denne dag, hvilket selvfølgelig bliver aflønnet.

Udover disse udbetalinger, opgøres kontoen således at der udbetales 2 gange om året på følgende datoer: 31. august og 31. december. Eneste årsag til udbetaling ud over disse to datoer, er ophør af ansættelsesforholdet, hvilket naturligt vil medføre en opgørelse og udbetaling af disse konti.

Kan jeg få udbetalt løn forud/aconto hos LUBI?
Som udgangspunkt udbetales der i LUBI ikke aconto løn. Det er kun i helt særlige tilfælde og efter individuel vurdering. Ved spørgsmål kontaktes vores bogholderi.

Kan jeg få oplyst hvad lønnen er for et specifikt job?
Ja, vi oplyser altid de lønsatser der gælder for et pågældende job.

Får jeg samme løn som hvis jeg er direkte ansat hos en virksomhed?
Ja, LUBI aflønner medarbejderne efter de samme lønsatser som de virksomheder vi samarbejder med aflønner efter. Det vil sige at man får de samme tillæg for overtid, forskudttid, og lignende som hvis man var ansat direkte hos virksomheden.

Får jeg løn hver 14. dag eller er det månedsløn?
Hos lubijob.dk kan du selv vælge om du vil være 14. dages lønnet eller månedslønnet. Som udgangspunkt er man i systemet sat op til 14 dages løn, men man kan altid få dette ændret.

Jeg er blevet syg - hvad gør jeg?

Er du syg, er et vikariat at se som et hvert andet job, hvor du har det fulde ansvar for at sygemelde dig. Sygemeldingen skal ske til både LUBI Transport ApS på vagttelefon: 4440 8994 og til din kontaktperson på arbejdspladsen, hvor du udfører arbejdet.

Sygemelding skal ske inden for disse tidspunkter:
Daghold:
hurtigst muligt dog senest 1 time før arbejdstidens begyndelse.
Aften-/Nathold: hurtigst muligt dog senest 3 timer før arbejdstidens begyndelse.

Der kan ikke udbetales sygedagpenge/sygeløn før rettidig sygemelding har fundet sted.

Manglende sygemelding kan betragtes som udeblivelse, hvorefter ansættelsesforholdet ophører uden varsel. Af hensyn til brugervirksomheden, skal fravær af mere end én dags varighed meldes dagligt inden kl. 14:00, ligesom raskmelding til dagen efter, skal ske inden kl. 14:00.

Overholdelse af disse regler er en betingelse for at få udbetalt sygedagpenge af LUBI Transport ApS. Der udbetales dagpenge under sygdom i overensstemmelse med gældende sygedagpengelov. Dokumentation for sygdommen skal kun fremsendes på foranledning af LUBI Transport ApS.

Retningslinjerne for anmeldelse af sygdom og andet fravær fremgår også af jobbebekræftelsen.

Hvornår åbner bogholderriet?

Bogholderiets åbningstider:

Du kan få fat i bogholderiet i tidsrummet kl. 9-15 mandag til fredag.
Du ringer på tlf. 4440 8994 – tast 1.

Du kan altid få fat i bogholderiet ved at sende en mail på: bogholderi@lubijob.dk

Kontakt efter åbningstid

Hvis du har behov for at kontakte os udenfor åbningstiden mellem kl. 8-16, kan du ringe på vagt-tlf. 4440 8994 og tale med en vagthavende medarbejder.

Efter kl. 20.00 vil du kunne lægge en besked på vores telefonsvarer, og så ringer vi dig op hurtigst muligt.

Hold os opdateret

Husk at holde LUBI opdateret på dine kontaktoplysninger, hvis der skulle ske ændringer i fx telefonnummer, adresse, navn, bankoplysninger, skatteoplysninger osv. Vi er altid klar på at hjælpe dig med ændringerne hvis dette skulle være lettere for dig.

Forventninger til dig

Du skal nu ud og repræsentere Team LUBI. Så vi håber at du er veludhvilet, klar på at yde en effektiv indsats, og får en dejlig arbejdsdag.

Husk at medbringe madpakke og drikkelse til hele dagen. 

Arbejdstøj og sikkerhedssko, sker efter aftale.

Har du spørgsmål, så ring til os på tlf. 4440 8994.

God arbejdslyst!

Kærlig hilsen
Dit Team LUBI Transport & Job

Feriepenge

Når man er ansat som vikar optjener man 0,07 feriedag pr. vagt jf. ferieloven §5. Man kan også læse om det på borger.dk under “hvor mange feriedage optjener jeg?”. Bemærk, at man skal læse afsnittet der hedder “Hvis du er løst tilknyttet arbejdsgiveren”.

Selvom man “kun” optjener 0,07 feriedag pr. vagt, så optjener man stadig 12,5% af sin lønindkomst som feriepenge. Medarbejderne bliver derfor ikke snydt for feriepenge.

De skal dog være opmærksomme på, at når de skal hæve deres feriepenge hos feriekonto, skal de omregne deres feriedage. Hvis de holder ferie i 5 dage, skal de derfor ikke hæve 5 dage hos feriekonto, da de i det tilfælde vil komme til at hæve for mange feriepenge. De skal i stedet omregne deres feriedage, men da omregningen er individuel pga. antal vagter/arbejdsdage, så er der ikke en fast omregningsfaktor der kan bruges.

De kan tage udgangspunkt i nedenstående:

Hvis de arbejder 5 dage om ugen, skal de omregne deres feriedage med en faktor 0,728 (5 feriedage = 3,64 dag hos feriekonto).

Hvis de arbejder 4 dage om ugen, skal de omregne deres feriedage med en faktor 0,582 (5 feriedage = 2,91 dag hos feriekonto).

Kalender

Sørg gerne for at opdatere din kalender med ferie, fridage og hvilke tider på døgnet du er tilgængelig for vagter. På denne måde kan vi lettere hjælpe dig med vagter.

Rul til toppen